Vůně je IN…
Bytové parfémy jsou dnes na velkém vzestupu, o tom není sporu. K nám sice teprve přicházejí, nicméně v celoevropském měřítku se jedná o nesmírně populární doplněk jak domácností, tak velkých korporací.
Nemělo by úplně smysl zabývat se v tomto článku tím, jak bytové parfémy fungují, na jakém principu je postavena katalytická lampa apod., řekneme si spíše proč jsou dnes tak populární.
Důvodů je hned několik a jejich následné moderní využití je v mnoha ohledech velmi zajímavé. Naprostá zdravotní nezávadnost- to je v podstatě základní argument, respektive předpoklad k tak masové popularitě. Klasické osvěžovače vzduchu, které se dnes prodávají ve většině supermarketů, mají totiž nemalé potíže s dokazováním své zdravotní nezávadnosti. Když si projdete jen letem světem internet, naleznete spoustu testů zdravotnických organizací, které jejich velkou závadnost potvrzují. To pochopitelně hraje do karet přímé konkurenci, kterou bytové parfémy bezpochyby jsou. Mají ale ještě i další výhody. V první řadě je to minimálně o třídu vyšší kvalita samotné vonné esence, výdrž až deset měsíců… Argumentů je celá řada, ale vše je postaveno především na tom, že bytové parfémy vám na rozdíl od klasických osvěžovačů nepoškodí čichové buňky.
.
Skvělá dekorace
Dekorativní efekt, který mají bytové parfémy a především katalytické lampy, je také zároveň výhodou, ale i moderním využitím. Pokud si dnes projdete katalogy nejznámějších značek, jako jsou Millefiori Milano, Mr & Mrs Fragrance, Italscent a další, sami to uvidíte. Jak nádobky katalytických lamp, tak aroma difuzéry samotné jsou doslova mistrovskými díly, za kterými vždy stojí slavní designéři. Je pak logické, že mimo rozměr čichový dokážou bytové parfémy obohatit interiér i ve vizuální rovině. Jedná se sice o pouze malý detail vzhledem k rozměrům těchto produktů, na druhou stranu i malý detail umí vykouzlit v bytě zázraky.
.
Kdo všechno je dnes používá…
Tato kapitola by mohla být nesmírně široká, protože, jak už bylo řečeno, bytové parfémy jsou téměř na vrcholu. Nesmírně zajímavým pojmem je tzv. čichový marketing, na kterém dnes staví většina evropských korporací.Zjednodušeně řečeno jde o to, že si budují vlastní image na základě typické vůně, protože je prokázáno, že mozek si právě vůni pamatuje nejlépe. Pár příkladů – francouzské banky vydávají navoněné peníze, tenisové míčky se prodávají s vlastní vůní apod. Využití v tomto směru má velký potenciál, který ještě ani zdaleka nebyl vyčerpán. Zajímavým způsobem je také jakési podvědomé ovlivňování, které se často využívá. Vůně totiž nevědomky působí na náš mozek a na naše vnímání, takže třeba v restauracích se často používají esence, které navozují větší chuť k jídlu, zaměstnanci mají v kancelářích provoněné prostředí, které zároveň podvědomě zvyšuje jejich aktivitu apod. Dobrým příkladem, že to opravdu funguje, mohou být některá kasina, kterým se po zavedení vůní, jež zvýšily sázkařskou aktivitu návštěvníků, prokazatelně zvedly zisky. Není nic snazšího, než abyste se nechali inspirovat…