Invent

Scentmarketing – užití


Jak může vůně posílit prodejnost produktu?

Může se zdát divné, prodávat provoněnou šicí nit, tenisové míčky či automobilové pneumatiky. Právě vůně však může může pomoci produkt prodat a dobře si ho zapamatovat.

Vůně produktu může efektivně posílit mínění o něm, také to, že si ho zákazník zapamatuje a produkt si koupí znovu.

.

Vůně totiž zvýší výrobku tzv. rozlišovací způsobilost, produkt je pak pro zákazníka mnohem zajímavější, odlišuje se od ostatních, oblíbí si ho a často koupí znovu a znovu.

V jedné ze studií hodnotilo na sto padesát účastníků obyčejné tužky – některé z nich však voněly po borovicích (běžná vůně) či zeleném čaji (méně běžná vůně). „Zjistili jsme, že zákazníci si nejlépe zapsali do paměti právě parfémované tužky, efekt byl ještě výraznější zejména po určité časové prodlevě,“ uvádí autoři výzkumu. Zjistili také, že účastníci si vryli do paměti zejména tužky vonící po zeleném čaji, tedy vůni méně obvyklou.

V další ze studií zase jeho tvůrci porovnávali to, jak moc si lidé zapamatují vůni produktu a produkt samotný a zároveň vůni svého prostředí. Provoněný produkt si jednotlivci pamatovali mnohem lépe a zřetelněji, než jen samotnou vůni kolem sebe.

Kontaktujte nás

Josefská 1
602 00, Brno
Česká republika

Telefon: +420 725 311 301
Email: info@bandj.cz
Web: www.bandj.cz

Visit also our social profiles:

Scroll to top